wrapper

اطلاعیه ها

اتحادیه

اتحادیه

بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۲۲ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور

بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۲۲ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور


علیرضا سیاهپور مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علیرضا سیاهپور، مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۲۲۰۱۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت شامل آسفالت حفاظتی، تقویتی و درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که از میزان هدف تعیین شده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، ۷۶ درصد بیشتر بوده است‌.

سیاهپور افزود: طی یک سال گذشته ۷۲۳۳ کیلومتر روکش تقویتی در راه‌های بین‌شهری کشور انجام شد، این در حالی است که ۴۰۰۰ کیلومتر روکش تقویتی آسفالت در برنامه سال گذشته سازمان هدف‌گذاری شده بود و نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۷۲ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده، همچنین ۴۷۸۶ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی، ۹۹۹۲ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که به‌ترتیب نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۴۵ درصد و ۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری، میزان کل اعتبار هزینه شده با احتساب قیر مصرفی برای بهسازی و روکش آسفالت ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام‌کرد.

به گفته سیاهپور در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های شریانی، بیش از هشت میلیون تن آسفالت استفاده شده که نسبت به‌مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری افزود: کل قیر مصرفی حدود ۴۰۰ هزار تن بود که حدود ۱۹۰ هزار تن از محل بند ک تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تأمین و مابقی توسط پیمانکاران مربوطه تأمین و در پروژه‌ها مصرف شده است‌.

ادامه مطلب...

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد_کوهدشت

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد_کوهدشت


ایمن سازی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی از ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد_کوهدشت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی اظهار کرد: گردنه مله شبانان که در محور خرم آباد_کوهدشت واقع شده از جمله مسیرهای پرتردد در استان است که طی سال گذشته با همکاری با ادارات ستادی و شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی این گردنه انجام شد.

وی ادامه‌داد: نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، شیار لرزاننده طولی و عرضی به طول ۲ کیلومتر، نصب تابلو و علائم جاده‌ای به تعداد ۱۰۰ عدد و تعریض جاده به طول ۵۰۰ متر از جمله اقدامات انجام شده در این گردنه است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی بیان کرد: روکش آسفالت یک کیلومتر، نصب چشم گربه‌ای به تعداد ۶۱۰ عدد و خط کشی به طول ۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی این گردنه است.

ادامه مطلب...

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد؛ تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد؛ تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز


مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان در جهت کاهش سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: بررسی به عمل آمده در زمینه فعالیت‌های ایمنی در کشورهای موفق جهان این موضوع را روشن می‌سازد که می‌توان با به‌کارگیری روش‌های علمی و اهمیت دادن به موضوع ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای بخش قابل توجهی از ضایعات را کاهش داد.

وی گفت: در ایام نوروز سال جاری با به‌کارگیری از تجربه و تخصص نیروهای راهداری و کلیه امکانات خود اقدامات گسترده‌ای را در سطح محورهای مواصلاتی استان در جهت کاهش ناشی از تلفات و تصادفات انجام داده که می‌توان به ترمیم و روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی استان _ خط کشی و لکه گیری محورها _ نصب علائم و تجهیزات ایمنی در سطح محورها _نصب دوربین‌های نظارت تصویری _ استقرار ۳۳ اکیپ راهداری و ۳۵۰ نفر راهدار با به‌کارگیری ۲۵۰ دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری در سطح محورهای استان به‌منظور ارائه خدمت به مسافرین و هم‌وطنان عزیز، نگهداری روشنایی محورهای استان در سطح محورها اشاره کرد.

وی با اشاره به افزایش سفر گردشگران و مسافران نوروزی به استان و تمهیدات لازم برای ایجاد سفری خوش و ایمن برای آنان افزود: اقداماتی نظیر پویش تأثیر گذار چشم به راهیم، استقرار ۶۴ گشت ویژه راهداری، آشکارسازی و رفع بسیاری از نقاط پرحادثه، افزایش گشت‌های راهداری و گشت‌های نامحسوس جاده‌ای، نصب دوربین‌های کنترل سرعت، ارتقای ایمنی حریم راه‌ها، هماهنگی بهینه با پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی درگیر در زمینه ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای و آموزش و ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر را از عواملی عنوان نمود که موجب دستیابی به نتیجه شده‌است.

جهانیان اظهار امیدواری کرد با بررسی دقیق عوامل وقوع سوانح رانندگی و ریشه یابی آنها و ارائه راهکارهای مؤثر، تشریک مساعی کلیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای، ضمن استمرار روند کنونی کاهش تصادفات، در مجموع سال جاری نیز شاهد کاهش آمار سوانح رانندگی در استان مازندران باشیم.

ادامه مطلب...

برقراری بیش از ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در اسفند۱۴۰۲

برقراری بیش از ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در اسفند۱۴۰۲

فخاران مدیرکل روابط عمومی سازمان رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در اسفند ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۷۲۴ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور فخاران با بررسی وضعیت عملکرد سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ در اسفند ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این ماه مجموعأ ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۷۲۴ تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده‌است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ در اسفند ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه پیش از آن، عنوان کرد: مجموع تماس‌های برقرار شده با این سامانه در اسفند ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۱۴۳ درصدی حکایت دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور خاطرنشان کرد: بیشترین سهم تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ به‌ترتیب برای استان‌های تهران با ۳۵ درصد، مازندران با ۲۰ درصد و خراسان رضوی با ۶ درصد ثبت شده‌است.

به گفته فخاران، تماس‌های تلفنی بخش پاسخ‌گویی (ستادی و استانی) سامانه ۱۴۱ در اسفند ۱۴۰۲، مجموعأ ۲۴۸ هزار و ۹۶۷ تماس بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال پیش از آن رشد ۱۱۳ درصدی را نشان‌می‌دهد.

وی تأکید کرد: از این مجموع سهم بخش پاسخ‌گویی استانی با ۶۲ درصد مجموعأ ۱۵۵ هزار و ۸۴ تماس و سهم بخش پاسخ‌گویی ستادی به تماس‌های سامانه ۱۴۱، با ۳۸ درصد در مجموع ۹۳ هزار و ۸۸۳ تماس بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه‌داد: مجموع درخواست‌های کاربران وب سایت ۱۴۱ در اسفند ۱۴۰۲، ۴۲۱ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۵۸ با افزایش ۵۰۰ درصدی همراه بوده است.

فخاران، مجموع درخواست‌های کاربران اپلیکیشن ۱۴۱ در اسفند ۱۴۰۲ را ۱۵۲ میلیون و ۵ هزار و ۳۱۹ درخواست خواند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۵۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: همچنین مجموع پیامک‌های ارسالی به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ در اسفند ۱۴۰۲ نیز ۷۷ هزار و ۳۳۶ پیامک بوده است.

ادامه مطلب...

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛ بارش باران در محورهای ۹ استان

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛ بارش باران در محورهای ۹ استان


تماس 141 در استان خراسان رضوی مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌ها در صبح روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه را اعلام کرد که بر اساس آن محورهای ۹ استان بارانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صبح روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه اعلام کرد؛  تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران–شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) روان است.  ضمنا محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک،  ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرشهر، ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس نیز وجود دارد.

همچنین در برخی از محورهای استان‌های سیستان بلوچستان، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس با بارش باران همراه است.

محور مسدود شریانی؛  محور گشت - سراوان و محورهای مسدود غیرشریانی؛  محور هشتگرد – طالقان،   محور چاهان - زرآباد است.

محورهای دارای انسداد فصلی؛  سروآباد - پاوه،  سی سخت - پادنا،  گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده، پونل – خلخال اعلام شده‌اند.

ادامه مطلب...

تاریخچه تأسیس اتحادیه

حمل و نقل بعنوان بخش يا نظام بنيادين در ساختار اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ... هر كشور محسوب مي‌شود و بهمين جهت دستيابي به نظامي قوي ، مستحكم، هماهنگ و كارآمد در حمل و نقل وارتباطات، از ضرورتهاي اساسي كشور است و بدين لحاظ اين صنعت در زمره امور زيربنايي اقتصاد كشور محسوب مي‌شود    ادامه...

آمار بازدیدکنندگان

امروز 78

دیروز 90

هفته 370

ماه 2301

مجموع 598902